ASSALAMULAIKUM SAHABAT

Sunday 15 April 2012

abi dan adik yang sengal


Hari ini fokus aku kat sorang budak sengal ni.. hahaha. Sesengal mana orangnya, okey, mari kita tengok Nickname die.. “UNTAPASIR”.
Unta pasir, pelik betul nama tu, aku sendiri pun tak tahu macam mana dia boleh terfikirkan nama tu.
Tapi masa aku sedih, sepelik mana pun mana tu, dia juga yang aku cari. Memang lah kadang-kandang aku meintih macam budak sekolah yang baru kene denda jalan itik dekat dia. Dah macam auw-auw..Tapi tak pa lah. Aku tak malu pun. aku perlukan seseorang yang boleh dengar masalah aku. Yang boleh bagi komen.  Dan yang paling penting boleh bagi nasihat.
Ye!. Unta memang macam budak-budak. Kadang-kadang cara dia basuh aku memang kejam. Tapi buat aku tergelak jugak. Dari situ juga aku cuba faham apa yang budak sebaya dia fikir.
Umur tu satu angka je, bukan untuk mengukur kematangan seseorang pun. Yang nyata, aku betul-betul puas tiap kali cerita masalah dengan untapasir. Puas macam... pergi padang pasir yang panas terik tu, tetiba dapat minum air kelapa +++ ais batu. Memang terbaik.
Terima kasi untapasir!. Terima kasih ada saat aku bersedih.
Abi sayang adik sangat-sangat. Nanti kalau abi balik semenanjung, kite jumpe k.. abi harap sempatlah.

Nota khas buat adik # I love you so much sis!. Study baik-baik. Kalau nak meniru minta izin dengan pengawas peperiksaan dulu.  Berzanji harusnya di tepati.

1 comment:

  1. terima kasih abi.. adik sayang abi sangat2..

    ReplyDelete